sahojen_alue.jpg
Copyright 2021 - Perusvarma Juupajoki -logo, linkki etusivulle

Elokuussa käynnistyneen jalankulku- ja polkupyöräilyväylän rakentamistöiden vuoksi Koskitien läpikulkuyhteys Juupajoella joudutaan katkaisemaan. Huoltoasemayhteyttä lukuun ottamatta tie on poikki 27.9.2021–19.11.2021.

Koskitien (mt 14290) uuden jalankulku- ja polkupyöräilyväylän rakentamistyöt käynnistyivät Juupajoella elokuun alkupuolella. Rakennustöiden edetessä on havaittu, että paikoin Koskitien kunnostaminen vaatii aiempaa arviota kattavampaa rakenteen parantamista. Parantamistöiden ajaksi Koskitien läpikulkuyhteys suljetaan liikenteeltä Romulan ja Juupajoentien välillä 27.9.–19.11.2021 väliseksi ajaksi. Yhteys Juupajoentien ja Koskitien liittymässä sijaitsevalle huoltoasemalle säilyy työn keston ajan Juupajoentien kautta.

Kiertotie otetaan käyttöön parannustöiden ajaksi. Koskitien kiertotie viitoitetaan maastoon Sahantien ja Juupajoentien kautta. Työn aikana huolehditaan siitä, että kulku suljetulla välillä sijaitseville kiinteistöille, kuten esimerkiksi Puhdistamontielle, on aina mahdollista tien jommastakummasta päästä, vaikka läpikulkuyhteys on poikki koko parannustyön ajan.

Kiertotie Juupajoentien ja Sahantien kautta

Mahdollisuuksien mukaan läpikulkuyhteys voidaan avata liikenteelle jo ilmoitettua ajankohtaa aikaisemminkin. Muilta osin Koskitien rakenteen parantaminen suoritetaan kaista kerrallaan kulkuyhteys säilyttäen.

Pirkanmaan ELY-keskus ja Juupajoen kunta rakennuttavat uutta jalankulku- ja pyöräilyväylää Juupajoen Koskitielle. Samassa yhteydessä Koskitien ajoradan päällyste uusitaan Juupajoentien ja Salen väliseltä osuudelta.

Yhteystiedot:

Työmaapäällikkö