kukkaloistoa_koskitiella_2.jpg
Copyright 2021 - Perusvarma Juupajoki -logo, linkki etusivulle

KMV-lehti uutisoi Mänttä-Vilppula Juupajoki alueen koronarokotteita saaneiden määriä eri ikäluokissa. Tämä on herättänyt paljon kysymyksiä kuntalaisissa. Mäntänvuoren Terveys Oy on rokottanut THL:n rokotusohjelman mukaisesti ryhmän 1 rokotettavia: COVID-19 -tautiin sairastuneiden tai perustellusti sairastuneeksi epäiltyjen henkilöiden tutkimiseen, välittömään hoitoon tai huolenpitoon liittyvä tai muuta kiireellistä hoitoa antava sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstöä, sekä sosiaalihuollon iäkkäille henkilöille tarkoitetun asumispalvelun ja laitoshoidon henkilöstöä ja asukkaita. Riskiryhmiä hoitava terveydenhuollon ja hoivapalveluiden henkilöstö edustaa julkaistuissa tilastoissa näkyviä muita, kuin yli 80-vuotiaiden ikäryhmiä.

Rokotteiden saatavuudessa on ollut valtakunnallisesti suuria vaikeuksia ja siksi seuraavan ryhmän, yli 70-vuotiaat, rokottaminen jouduttiin keskeyttämään. Yhteistoiminta-alueella yli 80-vuotiaiden rokotuksia jatketaan heti kun rokotetta saadaan lisää. Korona-ajanvarauspuhelimessa on kerätty yli 80- vuotiaiden yhteystietoja, heille soitetaan heti aika, kun rokotetta saadaan lisää. Tämän jälkeen aloitetaan ajanvaraus portaittain muille yli 70-vuotiaille.

Suomen koronarokotestrategian tavoitteena on:

• estää koronaviruksen aiheuttamaa tautitaakkaa eli vakavia tautitapauksia, ennenaikaisia kuolemia ja elinvuosien menetystä sekä
  • ylläpitää terveydenhuollon kantokykyä.

juupajoki vaakunaJuupajoen kunta

Koskitie 50